Niedziela, 27 maja 2012 | linkuj | komentarze(6)
Kategoria 100up
06:49 h
22.70 km/h
Księstwo Łowickie i okolice

Miał być dłuższy wyjazd ale niestety zaspałem więc nadrobię to masą zdjeć:

Jeden z kilku drewnianych mostów na rzece Rawce. Sokołów k. Bolimowa © LesnyDziad

Okolice Bolimowskiego Parku Krajobrazowego © LesnyDziad

Piaszczyste drogi wśród pól. Okolice Łowicza © LesnyDziad

Drewniany most na Bzurze. Patoki © LesnyDziad

Zmiana nawierzchni. (a ja narzekałem na piach...) © LesnyDziad

Słup graniczny Księstwa Łowickiego w Patokach z 1829 © LesnyDziad

Księstwo Łowickie od 1839 roku do wielkiej wojny było prywatną własnością carów. Miało to swoje konsekwencje... © LesnyDziad

Muzeum w Sromowie. © LesnyDziad

Sielankowy nastrój, czyli wiejskich klimatów ciąg dalszy © LesnyDziad

Kolejny stary zadbany domek. Niestety tych najciekawszych i najbardziej kolorowych nie uwieczniłem. © LesnyDziad

Kościół pw. św. Wawrzyńca w Kocierzewie ( 2 poł. XIX ) © LesnyDziad

Tak wygląda oprawa procesji podczas świąt liturgicznych odbywających się w okolicach Łowicza:

I wracamy do wycieczki:

Ruiny jedynego w swoim rodzaju chłopskiego kościoła Tomasza Wróbla © LesnyDziad

O jedynym takim chłopskim kościele w Polsce można poczytać tu.

Drewniana rzeźba na kapliczce przy kościele Tomasza Wróbla © LesnyDziad

Zdobienia drewnianych chat © LesnyDziad

Stare i "nowe" © LesnyDziad

Okolice Łowicza są płaskie jak stół... wystarczy przejechać kilka-kilkanaście kilometrów w kierunku Żychlina i Gostynina żeby zaczęło "bardziej falować" © LesnyDziad

Kościół pw. św. Małgorzaty we wsi Kiernozia. Tu została pochowana Maria Walewska © LesnyDziad

Pałac Łączyńskich w Kiernozi © LesnyDziad

W końcu musiało lunąć... © LesnyDziad

Postój pod drzewem © LesnyDziad

Pałac w Sannikach. Remont z okazji Roku Chopinowskiego trochę się przedłużył © LesnyDziad

Dlaczego na tylu domach widziałem takie samolociki? © LesnyDziad

Przypadkowo odkryty pałac w Luszynie © LesnyDziad

Brama zespołu pałacowego w Luszynie © LesnyDziad

Gotycko-renesansowy kościół w Luszynie ( 1595 rok ) © LesnyDziad

Płyty nagrobne miejscowej szlachty wmurowane w ścianę kościoła © LesnyDziad

Za Sannikami zmienił się krajobraz: Drewniane, bogato zdobione chłopskie chaty zostały zastąpione przez murowaną zabudowę. © LesnyDziad

Drewniany świątek nad furtą kościelną. Złaków Kościelny © LesnyDziad

"Przytulisko" czyli dawny dom opieki w Złakowie Kościelnym ( koniec XIX w. ) © LesnyDziad

Pod koniec dnia pogoda zdecydowanie się poprawiła... © LesnyDziad

Kapliczka przy drodze pomiędzy Złakowem Kościelnym a Wyborowem © LesnyDziad

Odkryty Nepomuk © LesnyDziad

Krajobraz © LesnyDziad

Trzeba się wyspać więc powrót ostatnim pociągiem z Łowicza.
Sporo zdjęć wyszło.

Płochocin-Błonie-Kaski-Szymanów-Humin-Bolimów-Sokołów-Jasionna-Sierzchów-Patoki-Kozłów Szlachecki-Gągolin Południowy-Kocierzew-Chąśno-Mastki-Kiernozia-Sanniki-Lwówek-Pacyna-Luszyn-Złąków Borowy-Złaków Kościelny-Niedźwiada-Łowicz

+5G.

k o m e n t a r z e
Ja | 14:20 piątek, 8 czerwca 2012 | linkuj Śladu GPS nie mam - musi wystarczyć spis mijanych miejscowości.

Niestety nie zrobiłem zdjęcia jednej osobliwości: Niebieskie domy.
Ostatnie drewniane, niebieskie chaty zostały poprzenoszone do skansenu w Maurzycach. To czego jeszcze nie poprzenoszono, albo rozpada się z każdą kolejną zimą, albo czeka na kolejne odkrycie zabłąkanego rowerzysty. Ja taki domek przyuważyłem w Gągolinie. Mieszka w nim miła rozmowna starsza Pani.. niestety, zdjęcia nie zrobiłem.
anchor | 09:01 piątek, 8 czerwca 2012 | linkuj Fajny wpis, planuję podobny wypad (tylko nie wiem czy mi dnia starczy), więc się przyda. Pewnie nie masz śladu GPS wycieczki?
Autor | 21:14 wtorek, 5 czerwca 2012 | linkuj Ujdzie.
Ważne, aby w pozornie nieciekawych okolicach omijanych przez przewodniki turystyczne znaleźć jak najwięcej ciekawych - wartych odkrycia - miejsc.

Ten kraj po prostu mnie fascynuje.
angelino
| 16:20 poniedziałek, 4 czerwca 2012 | linkuj fajna trasa, świetna relacja fotograficzna. Pozdr.
moi | 09:56 piątek, 1 czerwca 2012 | linkuj Chyba trop prowadzi tu:

Ale przyznam, że nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym w takim dużym zagęszczeniu.

koperka
| 08:13 piątek, 1 czerwca 2012 | linkuj Też czekam na zmianę pogody. A samolociki bardzo mnie zaintrygowały :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ntrue