Sobota, 4 sierpnia 2012 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria wycieczki kilkudniowe
h
km/h
Bornholm 2012
Dzień 4: Rybackie klimaty
(DK)

Hammerodde Fyr © LesnyDziad

Hammer Odde - najbardziej na północ wysunięta część Bornholmu © LesnyDziad

Krajobrazy północnego wybrzeża wyspy © LesnyDziad

Salomons Kapel - ruiny kaplicy z XIV w. © LesnyDziad

Widać już ruiny zamku Hammerhus - jednego z największych zamków północnej Europy © LesnyDziad

Kamieniołom © LesnyDziad

Port w Allinge © LesnyDziad

W porcie trafiliśmy na pokazy służb ratowniczych. Drugie śniadanie zjedliśmy więc przy akompaniamencie latających F-16 i śmigłowców... © LesnyDziad

... oraz orkiestry wojskowej © LesnyDziad

Pasące się stada owiec to częsty widok na Bornholmie © LesnyDziad

Løvehovederne (Lwie Głowy) i Kamelhovederne (Wielbłądzia Skała). Prócz tych skał w okolicy znajduje się mnóstwo grot © LesnyDziad

Okolice Hammershus © LesnyDziad

Ruiny zamku Hammershus są największym w Skandynawii kompleksem ruin średniowiecznego zamku © LesnyDziad

Widok z ruin Hammershus. Z Bornholmu dobrze widać oddalone o 36km wybrzeże Szwecji... może następnym razem? © LesnyDziad

Lodówka pełna zimnych napojów i skarbonka. Jakie to proste! © LesnyDziad

Zbliżamy się do Jons Kapel. Niestety padły mi baterie w aparacie, więc pozostałe zdjęcia robię "tosterem" © LesnyDziad

Zejście ze szczytu urwiska do Jons Kapel - skał przypominających wieże katedry gotyckiej gdzie według legendy mnich Jon miał nawracać Bornholmczyków na chrześcijaństwo © LesnyDziad

Klify Jons Kapel © LesnyDziad

Na klifiach Rødkløv © LesnyDziad

Sandvig-Hammer Odde-Hammeren-Hammersø-Sandvig-Allinge-Sandvig-Hammershus-Munkogard-Vang-Jons Kapel-(ścieżka rowerowa biegnie gęstym lasem, nagle zjeżdża w dół zjazdem 22% i lądujemy nad morzem w bardzo małej wiosce rybackiej - świetny klimat: pada deszcz, mijamy stuletnie chaty rybackie, suszące się na płotach sieci, starsza pani spaceruje ze swoim labradorem...)-Teglkås-Helligpeder-Hasle

k o m e n t a r z e

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa dniem