Czwartek, 12 lipca 2012 | linkuj | komentarze(2)
Kategoria 100up, wycieczki kilkudniowe
07:02 h
19.80 km/h
Z Rzeszowa do Zakopanego przez Rumunię
Dzień 7: Słowackie pagórki (H)(SK)

Cały poranek mocno padało więc zmuszony byłem przeczekać ulewę w moim wyludnionym i skrzypiącym okiennicami hotelu. Jak już przestało padać pojawił się problem zlokalizowania obsługi i oddania kluczy. Odwiedziłem prawie wszystkie pokoje łącznie z pomieszczeniami gospodarczymi i nie spotkałem nikogo. Wyniosłem więc rower, zamknąłem drzwi i pojechałem przed siebie. Po drodze pokręciłem się trochę po Miszkolcu - sporym, prawie 200 tysięcznym mieście słynącym ze źródeł termalnych i licznych jaskiń (w części z nich można się kąpać) zlokalizowanych w Górach Bukowych.

Miszkolc - trzecie pod względem wielkości miasto Węgier. © LesnyDziad

Miszkolc to w dużej mierze blokowiska. Niektóre osiedla ortogonalnie upchnięto w centrum inne chaotycznie porozrzucano na zboczach Gór Bukowych © LesnyDziad

Zabytkowe centrum Miszkolca © LesnyDziad

Pomnik Kossutha w Miszkolcu (najstarszy na Węgrzech) © LesnyDziad

Gotycki kościół reformatorski na górze Avas w Miszkolcu © LesnyDziad

Hrabia István Széchenyi © LesnyDziad

Miskolc - stare miasto © LesnyDziad

Boczne uliczki. Miskolc © LesnyDziad

Rzeka Sajó. Nad tą rzeką w 1132 r. miała miejsce bitwa pomiędzy węgierskimi książętami z dynastii Arpadów w którą zaangażował się Bolesław Krzywousty opowiadając się po jednej ze stron. © LesnyDziad

Wracam na Słowację © LesnyDziad

Ostatni rzut oka na Węgry © LesnyDziad

Żadne połączenie kolejowe mi nie pasowało... i bardzo dobrze! © LesnyDziad

Przerwa obiadowa :) © LesnyDziad

Po przerwie żywieniowej jadę dalej. Mijam kolejne miejscowości, krajobraz robi się coraz ciekawszy. Przejeżdżam obok Parku Narodowego Słowacki Kras (tu trzeba koniecznie wrócić bez sakw) i kieruję się na Poprad.

Słowacki Kras I © LesnyDziad

Słowacki Kras II © LesnyDziad

Nad górami pojawiły się chmury © LesnyDziad

Dach nad moim hotelem tysiąc gwiazdkowym. © LesnyDziad

Obóz rozbiłem już w górach pokonując kilka agrafek. W dole miałem małe miasteczko z dzielnicą cygańską, a na sąsiednim stoku pasły się stada owiec. Widoki iście alpejskie.

Mályi-Miskolc-Sajószentpéter-Kazincbarcika-Putnok-Bánréve-(Słowacja) Kráľ-Riečka-Tornaľa-Plešivec-Brzotín-Rožňava-Gemerská Poloma-Nižná Slaná-Vlachovo-Dobšiná

k o m e n t a r z e
memento
| 09:13 wtorek, 17 lipca 2012 | linkuj Dzięki za podpowiedź. Zmieniłem już podpis pod zdjęciem.

Mnie się będą Węgry kojarzyły z tym, że wino jednak uderza do głowy... a zwłaszcza po całym dniu kręcenia ;)

surf-removed
| 22:28 poniedziałek, 16 lipca 2012 | linkuj Ten gościu na ambonie w Miszkolcu, to niezły świrus hrabia Istvan Szecheneyi. Mnie Miszkolc kojarzy się głownie z rajdem po winnych piwniczkach w Dolinie Pięknej Pani :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa miesc