Czwartek, 19 kwietnia 2012 | linkuj | komentarze(4)
Kategoria 100up
05:28 h
21.56 km/h
Wycieczka po Warmii

Na Warmię nie pojechałem więc posklejałem wypad po moich bliższych i dalszych okolicach.
Najpierw trzeba dojechać na pociąg... a później się zobaczy.*

Start w Żyrardowie:
Oryginalne dziewiętnastowieczne osiedle przyfabryczne. Żyrardów © LesnyDziad

Tak się prezentuje żyrardowska fabryka po renowacji © LesnyDziad

Kolejne uliczki... brakuje tylko bruku. © LesnyDziad

Ciekawostką jest fakt, że Żyrardów otrzymał prawa miejskie dopiero w 1916 roku... A więc przez cały XIX wiek funkcjonował jako wieś. Kościół widoczny na zdjęciu jest bliźniakiem katedry Warszawsko-Praskiej i katedry Białostockiej. Kościoły te wzorowane były na wiedeńskim Kościele Wotywnym.

Na Mazowszu drugiego takiego miasta nie ma. © LesnyDziad

Każdy zabytek otrzymał stosowną tablicę informacyjną. © LesnyDziad

Szpital przyfabryczny - zbudowany w latach 1892 - 1894 i wzorowany na jednym z najnowocześniejszych w tym czasie szpitali - Klinice Drezdeńskiej. © LesnyDziad

Tak się jechało do Grójca... Mocne podmuchy zapewnione © LesnyDziad

Rynek w Grójcu © LesnyDziad

Próbując dojechać na obiad do najgorszego McDonalda w Polsce musiałem nadrobić trochę kilometrów przez wioski i pola. Te "restauracje" specjalnie stawia się przy odgrodzonych drogach ekspresowych i autostradach aby rowerzysta nie mógł tam dojechać i musiał z głodu polować na zające.
Szukając drogi do Mc i skacząc przez rowy melioracyjne trafiłem na Nepomuka. Niby nic dziwnego ale ten nie został jeszcze skatalogowany. Odkrywam go zatem dla internetu.

Figura Jana Nepomucena w Worowie © LesnyDziad

Przez Mosznę dojechałem dzisiaj do Worowa © LesnyDziad

Zabytkowa aleja lipowa Młochów-Parole © LesnyDziad

Pałac w Młochowie nocą © LesnyDziad

A mnie się podoba takie prześwietlone zdjęcie. © LesnyDziad

Nepomuk w Nadarzynie © LesnyDziad

Wracając przez Parole, minąłem pasące się w trawie sarny. Z tak bliska na siebie jeszcze nie patrzyliśmy. Poza tym bażanty, jeże i szykujące się do snu niewielkie wioski.

Płochocin-Domaniewek-Moszna-Brwinów-(pociągiem)-Żyrardów-Mszczonów-Karolew-Konie-Pniewy-Bikówek-Grójec-Worów-Podole-Tarczyn-Grzędy-Mroków-Parole-Młochów-Stara Wieś-Nadarzyn-Otrębusy-Brwinów-Biskupice-Rokitno-Płochocin
+1G.

* -a później to było pod wiatr.

k o m e n t a r z e
memento
| 18:27 piątek, 20 kwietnia 2012 | linkuj Spontaniczne zgubienie się w szczerym polu to bardzo fajne doświadczenie.

A faktycznie - podobny... Nie zauważyłem tego wcześniej.
| 09:20 piątek, 20 kwietnia 2012 | linkuj W niedzielę ruch jest zdecydowanie mniejszy - ja zawsze korzystam z tego na najbardziej ruchliwych trasach. Poza tym do Żyrardowa (ale i Skierniewic, Jaktorowa i Grodziska Maz.) można dojechać przez bardzo urocze wsie z mnóstwem atrakcji i z dala od spalin.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa dykow