Piątek, 16 marca 2012 | linkuj | komentarze(6)
Kategoria 100up, wycieczki jednodniowe
05:25 h
20.82 km/h
Powiat Wołomiński
Pogoda wyśmienita. Słoneczko miło przygrzewało więc po południu wyskoczyłem na rower. Zaczęło się niefortunnie od szlifu - przez budowę warszawskiego metra niektóre ulice i chodniki są pokryte zdradliwym kurzem / piachem. Porysowałem siebie, spodnie, rower i sakwę. To na "dobry sezon";) Wypad się udał:

Pomnik Bitwy Warszawskiej z 1920 r., zwanej "Cudem nad Wisłą". Cmentarz Poległych w Ossowie © LesnyDziad

Tekst inskrypcji:
"14 sierpnia 1920 r.
Siedemkroć odpieraliśmy
hordy bolszewickie i tu
padliśmy u wrót stolicy
a wróg odstąpił ..."

Pomnik ów stoi na środku cmentarza na którym pochowani zostali żołnierze polegli w bitwie. Wśród mogił znajduje się również symboliczny grób ks. Ignacego Skorupki.
O cmentarzu.
Bitwa Warszawska 1920 r. © LesnyDziad

Dom Zofii Nałkowskiej w Wołominie © LesnyDziad

Czołg w Wołominie upamiętniający największą bitwę pancerną na ziemiach polskich © LesnyDziad

Treść inskrypcji na tablicy:
„W hołdzie bohaterskim żołnierzom 2 Gwardyjskiej Armii Pancernej i żołnierzom Polski Podziemnej, którzy w dniach 30 VII - 6 IX 1944 r. stoczyli w rejonie Wołomina na przedpolu Warszawy bitwę z hitlerowskim najeźdźcą - społeczeństwo ziemi wołomińskiej”

Garść linków o samej bitwie:

Kościół w Wołominie © LesnyDziad

Jeszcze jedno zdjęcie.

Kościół w Dąbrówce. Miejsce chrztu Cypriana Kamila Norwida. © LesnyDziad

Tłuszcz wita. © LesnyDziad

Katedra Praska. Ciemny kształt przed kościołem to pomnik ks. Ignacego Skorupki © LesnyDziad

Stadion Narodowy i Most Świętokrzyski. Warszawa © LesnyDziad

Widok na Wisłę z mostu Śląsko-Dąbrowskiego © LesnyDziad

Dworzec Wschodni-Solidarności-Radzymińska-Łodygowa-Ząbki-Zielonka-Ossów-Wołomin(parę kółek po mieście)-Czarna-Rżyska-Orzesznik-Wola Rasztowska-Roszczep(kilka km jazdy po okolicznych łąkach i polach)-Zawady-Guzowatka-Małopole-Dąbrówka-Zaścienie-Wólka Kozłowska-Tłuszcz
(Pociągiem)
Warszawa Wileńska-most Śląsko-Dąbrowski-Solidarności-Siedmiogrodzka-Kasprzaka-Połczyńska-Ożarów Maz.-Płochocin

Zaliczone gminy:
Ząbki, Zielonka, Wołomin, Radzymin, Klembów, Dąbrówka, Tłuszcz

Pierwsza setka w tym roku. Gdybym nie "zwiedzał" i nie tłukł się z rowerem po polach średnia byłaby pewnie dużo większa...

k o m e n t a r z e
siwy-zgr
| 20:40 poniedziałek, 9 kwietnia 2012 | linkuj A bo mój, w sumie każdy rower, masą miał bliżej do czołgu niż do roweru ;)
memento
| 20:35 poniedziałek, 9 kwietnia 2012 | linkuj siwy-zgr A czasami sobie jeżdżę...
Dlaczego "czołgiem moim czołgiem"?
siwy-zgr
| 18:42 poniedziałek, 9 kwietnia 2012 | linkuj Trochę tłuczesz tych km. Też byłem pod tym czołgiem moim czołgiem ;) Pozdrawiam.
aston86 | 22:11 sobota, 17 marca 2012 | linkuj No tak, tylko ja mam o tyle łatwiej, że w Ossowie te rekonstrukcje się odbywają :P
memento
| 21:56 sobota, 17 marca 2012 | linkuj Ja tak czaję się na rekonstrukcję bitwy nad Bzurą od 5 lat...
ASTON86
| 20:15 sobota, 17 marca 2012 | linkuj Świetna wycieczka, ja może w końcu w tym roku wybiorę się do Ossowa na rekonstrukcję, to przy okazji zahaczę o okolicę (raczej bliższą niż dalszą ;)).
pzdr

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ojnim